Recenze nejlepších kuchařských knih o diabetu

Nejlepší kuchařka pro diabetiky

Jen proto, že máte cukrovku (nebo někdo z rodiny), neznamená to, že musíte jíst nevýrazná jídla. Jak ukazuje tato prezentace upozorňující na nové kuchařky, je možné připravit zdravá a jíst lahodná jídla, která udržují hladinu glukózy v krvi v bezpečném rozmezí.

Lahodné pokrmy pro diabetiky: Dobře se stravujte s diabetem 2. typu

Od Robina Ellise

Středomořská strava je považována za jednu z nejzdravějších na planetě a recepty v této knize vycházejí z kuchyně tohoto regionu. Mezi recepty patří červená paprika plněná rajčaty a kozím sýrem, kuřecí hrášek s rajčatovou omáčkou a špenát a jehněčí tagine. Kniha vyšla poprvé v Anglii (Ellis je známý britský herec s diabetem 2. typu) a v USA vyšla 1. listopadu 2011.

Sladký život: Diabetes bez hranic

Od Sama Talbota

Autor je profesionální kuchař, který byl uveden v populární televizní show „Top Chef“ a vlastní dvě restaurace v New Yorku. Talbot také náhodou žije s diabetem 1. typu od 12 let. 75 receptů v jeho knize se zaměřuje na zdravé stravování (např. Kapustové lupínky), vaření z čerstvých surovin a plody moře – Talbot je vášnivý surfař a jeho láska ke všemu oceánu je evidentní v jeho receptech. Filozofie Talbota: Život s diabetem není o cukrovce; jde o život.

30denní výzva

Autor: Steve Patchett

V této kuchařské knize na hubnutí převládají slaná a uspokojivá jídla. Přemýšlejte: pečené kuře s omáčkou, plněné krůtí panenky, pečené ryby v italském stylu a vepřová pečeně z bylinek. Předpokladem je, že ztráta malého množství hmotnosti, pouhých 10 nebo 15 liber, snižuje krevní tlak a snižuje hladinu cukru v krvi. Každý recept obsahuje podrobné informace o kaloriích, tuku, nasycených tucích, cholesterolu, sacharidech atd.

Americká diabetická asociace Diabetes Comfort Food Cookbook

Autor: Robin Webb, MS

Od lasagní a mac-n-sýrů po tvarohový koláč najdete v této obsáhlé kuchařce mnoho potravin, které lidé s diabetem považují za „ne-ne“. Autor slibuje starým oblíbencům „vychytávky“, které jim umožní užít si je bez viny.

1 000 receptů na diabetes

Autor: Jackie Mills, RD

Zde je encyklopedie receptů přizpůsobených lidem s diabetem. Kromě receptů na klasiku, jako je koláč z kuřecího kotlíku, roštěná a jahodový koláč, obsahuje Mills 7denní rady ohledně plánování menu, výměny sacharidů a další tipy pro diabetiky. Mills je autorem další populární kuchařky pro diabetiky Velká kniha diabetických dezertů, který je plný receptů na sladké dobroty jako Charming Chocolate Bundt Cake a Blueberry Lemon Buttermilk Cake.

Vegetariánský diabetik s nízkým GI

Od Ellie Miller

Potraviny s nízkým glykemickým indexem jsou potraviny, které uvolňují energii pomalu, takže se vyhnete skokům v krevním cukru. Mají také tendenci být plní, takže se necítíte zbaveni. Více než 200 receptů v této knize-od chilli a fazolových polévek milujících fazole po italský těstovinový salát a bramborový salát ze zlatého chřestu-jsou vegetariánské recepty.

Krevní cukr: inspirativní recepty pro každého, kdo čelí výzvě diabetu a udržuje si dobré zdraví

Autor: Michael Moore

Chef Moore (ne filmař) je světově uznávaný kuchař, který má shodou okolností také cukrovku. Recepty jsou lahodně mimo hlavní proud: přemýšlejte „jednoduché fíky na toastu“, „uzený losos a pěna z čerstvých bylin“ a „sendvič z citronového kuřecího řízečku“.

Zdarma recepty na cukrovku

Všechny tyto knihy receptů jsou skvělým doplňkem vaší kuchyňské knihovny – zvláště pokud máte vy nebo váš blízký cukrovku.
Pokud ale dnes večer hledáte recept vhodný pro diabetiky, můžete se podívat na jeden z bezplatných receptů na cukrovku od Healthline: